Tuesday, April 10, 2007

دوره حياه...

و فوق كبايه القرفه السخنه,بخار خفيف كان بيطلع,بيختفي,حبات قرفه بتحاول تطفو و بتتشد لتحت,لتحت,مع تيارات الحمل,و اول ما توصل للقاع,تطلع فوق,فوق,لحد ما توصل السطح تاني.
بخار خفيف لسه بيطلع,ريحه القرفه بتملا مكعب من الهوا حوالين الكبايه,و المكعب بيكبر,لكن الريحه بتختفي,بيخففها الهوا اللي ملوش ريحه,و المكعب لسه بيكبر,و البخار لسه بيطلع.
قعر الكبايه عليه رواسب القرفه التقيله,و السكر اللي معرفش يدوب,لا بالميه السخنه و لا بحركه المعلقه,قعر الكبايه بعيد جدا عن البخار,و المكعب,بس تيار الحمل بيلحس منه لحسه كل شويه,و بيبعت منه حبات قرفه للسطح,و الحبات بتحاول تطفو,و تتشد لتحت,تحت.
بخار خفيف لسه بيطلع,و بق واسع لواحد مزاجه مش رايق,بيقرب من حافه الكبايه,و بيشفط شفطه,حبات القرفه بتنقلب في مكان مجهول,بعيد جدا عن قعر الكبايه و تيار الحمل.
مزاج مش رايق بدأ يروق,و عينين لسه شويه زهقانه,بتتفتح علي حقيقه جديده,كبايه القرفه مش قد كده,فعلا مش قد كده,ايدين بتمسك الكبايه و تدلق نصها اللي لسه مليان في الحوض,نفس الايدين بتجهز كبايه كاباتشينو بباقي الميه السخنه اللي في البراد.
حبات قرفه كتير,و حبات كانت محبوسه في قعر الكبايه,اتحررت,و جريت في تيار جديد,بس مش تيار حمل,تيار في اتجاه واحد,و وراها بعشر دقايق,جريت حبات قهوه كتير.

4 comments:

Anonymous said...

Soo nice banyadam...really i feel there is difference in ur words...u became a professional..
English mood..lol :)

Anonymous said...

gameela awy ya noor w begad ashkorak awy awy enak ba2et te7ot el 3enwan feh goz2 men el m3'za dh bysa3ed el 3'laba elly zayy awy awy awyy

Anonymous said...

gamel awy ya noor ya sha3er ya kbeeeer

bani-adam said...

ارتعاشات
ثانك يو,ثانك يو,D:,متشكر يا باشا,ده بعض مما عندكم.

هاني باشا
العفو يا بيه,انت اللي المفروض اشكره انه اداني فكره العنوان بدل العنوان القديم.

انونيموس
محسن باشا,شرفتنا في بلوجنا المتواضع.