Monday, April 02, 2007

هلاوس...

قذر كعادته,كان الجورب الملقي علي السجاده بغرفتي.
فارغه كالعاده,كانت زجاجه الماء المجاوره لسريري.
مغطي بالتراب الكثيف,كان المصباح الفلورسنت فوق مكتبي.
اغمض عيني قليلا,و احتضن نفسي,اتخيلني احتضن الجميع,اتخيلني احتضر فوق سريري,امرر في ذهني,اراديا,شريط للمواقف السيئه التي مرت بس الاسبوع الماضي,اعجبتني لعبه الاحتضار,امرر شريطا اطول لاحداث العام الماضي,يمضي الشريط بسرعه,اضحك في جذل لنفسي,اعجبتني اللعبه اكثر,اتخيلني منتظرا في صمت,ملك الموت ليقبض روحي,و امرر شريطا اطول بكثيييييييير لاحداث حياتي..........

..........,اقرر ان اقوم,يكفي لهنا اللعب,انفض رأسي من الذكريات,لا شئ يتحرك,لا شئ يتغير,الاحداث تمر كما هي,و انا مشلول مغمض العينين,اصرخ في صمت,و لا اسمع لصوتي صوتا,الوح في يأس و لا اراني,لا مفر,لا مفر,اللعبه قد صارت واقعا,و صرت انا اللعبه,اتخيلني اخذ نفسا عميقا,استعد لدوره اخري من اللعبه,الشريط طويل,و القفز علي درجاته يحتاج لتدريب,اعجبتني اللعبه كثيرا .................

4 comments:

Anonymous said...

جميله يا نور و الله....بس بلاش تقعد تفتكر المواقف السيشه....ملوش لازمه....حاول تفتكر حاجات احسن..بس لو هتحرمنا من اسلوبك ده ف افتكر و كل ما يخلص الشريط عيد من الأول

Anonymous said...

gawrab qazer :D:D:D:D:D:D:D:D
:D:D:D:D::D
an shamem re7a m3afena wna b2ra ya noor :D:D:D
3moma wallah w b2et wade7 y noor w b2et a2dr afhamak :D...w t3esh w teftkr ya noor..

Anonymous said...

بنى آدم
ليك كتابات طويله

روايات ؟

انا عن جد من العاشقين لأسلوبك فى الكتابه مع شوية تمرين أسلوبك ممكن يكون أقوى ومحترف


انا بقول حاول تقرأ أكتر لكتاب الرعب الروحى او الرعب القوطى
حاول تظهر أفكارك
فلسفتك
حاول عن جد تكتب

أنت رائع
دى نصيحتى

bani-adam said...

ارتعاشات
ربنا يخليك,الانسان اكيد بيفتكر مواقف كتير بتحصله,سيئه او غيرها,بس المهم ميعيش في فقاعه و ينسي يبص قدامه.
اشكرك علي المتابعه.

هاني
هاهاهاهاهاهاها,انا قصدت اول سطر يبقي فيه احساس بالقرف,صدمه,عايز ابين مدي القرف اللي الواحد بيحسه و يخليه يهرب بانه يفتكر مواقف قديمه.
و بالنسبه لموضوع انك فهمتني,فانت علي طول فاهمني,و لو مفهمتنيش,يبقي ده عشان انا قاصد مبقاش مفهوم,فاهم حاجه, D:

نبيذ
اشكرك علي تعليقك,ربنا يخليكي,انا عايز فعلا اكتب روايه,بس للاسف الدراسه مش مدياني وقت طويل اكتب فيه,الروايات محتاجه شغل كتير,بس اشكرك علي النصيحه اكيد,و انشاءالله فعلا في شهور الصيف ححاول اكتب روايه,عندي كذا فكره لذيذه بس هو تيجي الشراره انشاءالله و انا اكتب,
اشكرك مره تانيه.