Saturday, March 24, 2007

انا.ضمير غائب...

انا
ضمير غائب
مغيب
واقع من الاعراب
لا شفتني طالل
من الشبابيك
في حلمي
بنادي عليكي
و لا شفتني واقف
بوقف الساعه
في عمري
و اقول انا ليكي
عشان
ضمير غائب
مغيب
واقع من الاعراب

انا
كيان وهمي
نزيف دمي
سرسب من الشباك
طرطش علي حارتي
شاور عليكي هناك
قاللي اهو حلمك
اجري و انا اجري وراك
بايدك البارده
امسك و تبت فيه
بصوتك المخنوق
اصرخ و نادي عليه
لقاني مش واقف
لقاني مش موجود
في هدوء مشي و سابني
عشان عرف اني
غائب
مغيب
واقع من الاعراب

و بتلفت حواليا
اقول انا فين
اقول انا مين
عارفني و لا مش عارف
شايفني و لا مش شايف
سؤالي صوت بيتردد
علي حيطاني
يرن صداه
فيرجعلي
فات المعاد
فات المعاد
نزيف دمي
باصللي من بعيد
لايم
علي التمثال
سكوته كلام
و مش سامعه
وداني بقفل مسكوكه
خيالي كدبه محبوكه
طابخها و زي اي اهبل
مصدقها
و طعامتها
بطعم التوت علي لساني
تقولي سلسفيل ده حلم
رميته خلاص
نزيف دمي
و طعم التوت علي لساني
وراه سافروا
و نادوني
و لا رديت
عشان عارف
انا دايما
ضمير غائب
مغيب
واقع من الاعراب

8 comments:

Anonymous said...

GAMEEEEEEEEEEEEEEEED GEDAAAA YA NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOR bs matb2ash te3'eb 3alena kda welnabyyyyy dh sh3rak dh elly byshatafly wedany

wael said...

معرفش يا نور انا فهمت صح ولا لا بس انا حاسس اني فاهم كل حرف في القصيده دي انت قصدك بيه ايه ولو اللي انا فاهمه صح يبقى بجد حرااااااااام عليك
بنظره شعريه القصيده فوق الرائعه

Anonymous said...

نزيف دمي
سرسب من الشباك
طرطش علي حارتي
شاور عليكي هناك
قاللي اهو حلمك
اجري و انا اجري وراك

كلعاده يا نووور...كلعاده اكثر من رائع و اكثر من غامض

wael said...

عارف يا نور كل ضمير وكل كلمه منغير جمله ملهاش موقع اعرابي
بس اي كلمه بتعرف تعربها اعرف كويس اوي انها حاربت كتير اوي عشان تلاقيلها اعراب
جملتك في ايدك بس انت خايف تدخل جواها لحسن تتعرب غلط بس برده متنساش انك ممكن يعربوك صح
انت اللي بتحدد اعرابك افتكر الكلمه دي كويس اوي

Anonymous said...

la2 begad ra2e3aaaaaaaaaaaaa msh 3arfa awsef e7sasi belqasida yalla ekteb kaman we rabena ywafa2ak isA.

bani-adam said...

هاني الجمل
ربنا يخليك يا هاني,حبقي اجيبلك سيفون تشطف بيه ودانك وقت ما تحب.

وائل
ربنا يخليك علي نظرتك الشعريه.

ارتعاشات
اشكرك,ححاول انشاءالله ابقي اقل غموضا.

وائل تاني
فيه ايه يا بني,هو انت موراكش مذاكره؟
حاضر يا وائل,حفتكر الكلمه كويس.

م شلبي
اشكرك بجد,حكتب انشاءالله كمان,و ربنا يخليكي.

Anonymous said...

بتكتب وفي افكار في راسك مأثره عليك فعلا الشعر ميطلعش غير من احساس

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.